söndag 19 maj 2013

Fototriss-tema-ätbart

I veckans Fototriss är temat "ätbart", hm...mat-fota, inte riktigt min grej. Men ..det finns många saker som är ätbara.

 

Tre bilder från dagen blir det, soligt varmt, och kulturnatta.

Jaha, kanske ni tänker, kan man äta sångerskor..nej, men björk-löv och björk-sav kan man äta och björken ser ni i skyltfönstret.

 

 Lite Thai-mat på stan är inte fel, supergott.

 Äta bläsand? Ja, det borde väl funka, även om jag för dagen inte tänker försöka mig på det.

Ha en fin vecka/AX

18 kommentarer:

  1. Kul triss, härliga bilder :). Thaimaten provade vi också.

    SvaraRadera
  2. Trevlig o rolig triss ätbart plus fint skrivet
    Önskar en trevlig natt & söndag
    Mvh Janne

    SvaraRadera
  3. Av det du visar föredrar jag mittenbilden om jag skall sätta tänderna i det, kul tolkning.

    SvaraRadera
  4. Hahah...den första bilden är en rolig tolkning! Gillas! Mittenbilden ser god ut men nedersta är lite morbid!

    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  5. Nä inter äta upp bläsanden ;(
    Ha en skön söndag

    SvaraRadera
  6. Tror jag gillar thaimat bättre än björklöv och björksav! Rolig triss!

    SvaraRadera
  7. Det var ju onekligen ett originellt sätt att tolka temat. Det ser ut att ha varit en trevlig tillställning.

    SvaraRadera
  8. jamen du det finns både vodka och vin gjord på björksav... ;-)
    kolla systemets lista....

    SvaraRadera
  9. Tack för din kommentar! Fina bilder du bjuder på. Thai-maten ser fantastisk god ut!

    SvaraRadera
  10. Tänk vad man lär sig på bloggarna. Hade inte en aaaaaning om att man kunde äta björksav. Håller mig alltså gärna till thai maten som jag älskar!
    Å den sortens and har jag då aldrig ätit.
    Vilken rolig och kreativ triss!

    SvaraRadera

I will be really happy if you leave your nice comment here!

THANK`s / AX

Ax